Joh 13

 
 
7. Vad jag gör förrstår du inte nu, men längre fram kommer du att förstå det. Petrus sade: "Aldrig någonsin ska du tvätta mina fötter!" Jesus svarade: "Om jag inte får tvätta dig har du ingen del i mig." 10. Jesus svarade: "Den so har badat behöver sedan bara tvätta fötterna. HAN ÄR HELT OCH HÅLLET RENT. 
 
 
Jesus väntar inte alltid att du du skall förstå utan att du skall bara lita på honom. Jesus tog på sig tjänar positionen, hans vägar kan kännas akward, våra föreställningar spricker.  Han kan använda enkla männikor eller den som du aldrig trodde som finnas till din hjälp. 
 
 
Den som har badat behöver bara tvätta fötterna. Jesus vill ta bort det sista, det där som du inte förmår, den där som bara du vet om, det där som hindrar din Guds relation. Du behöver låta Jesus tvätta dina fötter. Du kan ha ett ordnat liv, inte gjort hemska saker, men ingen av oss kan eller har levt våra liv helt utan synd. Jag tror att Jesus ville visa att hans död på korset var precis den delen han gjorde med fötterna. Petrus behövde tillåta Jesus göra det, och så behöver vi också göra det. Det kan vara stoltheten eller högmodet som kan stå i vägen för det. Nej jag fixar det själv. Ja, den som har badat behöver bara tvätta fötterna. Petrus var ren i kroppen redan. Jesus tog bort det sista. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jonatanmeyer.blogg.se

Allmänna tankar ur vardagslivet med inspirations från dagliga bibelläsning

RSS 2.0