Mitt första inlägg, vad är tanken?

 
Det här är min första blogg någonsin och egentligen gör jag det här för min egen skull men hoppas kunna inspirera andra. Är en tänkare och gillar att skriva ner saker. (speciellt nu på coronatider vill jag använda tiden på ett nyttigt sätt. Har som dröm att skriva en egen bok, finns i min osynliga ”to do before i die list”. Jag är troende och läser bibeln dagligen... nästan.
 
För tillfälle är jag i Johannesevangeliet och tänkte varje dag skriva mina tankar vid den aktuella bibelstället.
 
Vill uppmuntra dig att göra det samma. Bibeln är en talande bok och har inspirerat miljontals människor världen över. Är den mest lästa boken i världen.
 
Statistiken visar att 98% av världens befolkning är följare och 2% är drömmare, tänkare, visionärer.
 
Jag tror att vi alla har ett inre kreativistisk system och när vi slutar använda den, förblir vårt liv inrutat av upprepade mönster och hjärnan slutar att utveckla. Vare sig det är musik, måla, fotografera, skriva, tala, poet, uppfinna, laga mat osv så finns vårt ursprung i skapelsen. Dvs. Vårt identitet som människa ligger i skaparens egenskap, att skapa.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jonatanmeyer.blogg.se

Allmänna tankar ur vardagslivet med inspirations från dagliga bibelläsning

RSS 2.0